• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 23 مرداد 1400
کد مطلب : 138163
+
-

کیوسک/ هفته نامه اکونومیست [انگلیس]


چین علیه تکنولوژی

اکونومیست به سختگیری‌های دولت چین علیه شرکت‌های بزرگ تکنولوژی این کشور پرداخته و نوشته که این شرکت‌ها موتور محرک انقلاب اقتصادی چین بوده‌اند، اما فشارهای دولتی می‌تواند در نهایت آنها را نابود کند. شرکت چینی علی‌بابا دوبرابر شرکت آمازون فروش دارد، اما با فشارهای دولتی در چین روبه‌رواست. قوانین رگولاتوری سختگیرانه دولتی می‌تواند بخش صنایع تکونولوژیک چین را که بیش از 4تریلیون دلار ارزش دارد، زمین بزند.

روزنامه نیویورک‌تایمز [آمریکا]
در انتظار سقوط کابل

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته که آمریکا با اعزام 3هزار نیروی نظامی به افغانستان با هدف خارج کردن دیپلمات‌ها و اتباع آمریکایی از پایتخت این کشور نشان داده که خود را آماده سقوط دولت مرکزی در کابل می‌کند. فرماندهان نظامی آمریکا پیش‌بینی می‌کنند کابل نهایتا طی یک‌‌ماه آینده سقوط کند. با این حال، آنها گفته‌اند که اگر ارتش افغانستان خود را سازماندهی مجدد کند، می‌تواند مانع سقوط پایتخت شود.

روزنامه گاردین [انگلیس]
بازگشت به افغانستان

روزنامه گاردین نوشته که دولت انگلیس 600نیروی رزمی تازه‌نفس به افغانستان اعزام می‌کند تا در تامین امنیت دیپلمات‌های این کشور به 170نیرویی که در کابل حضور دارند کمک کنند. قرار است محل استقرار سفارت انگلیس هم طی روزهای آینده به مکانی امن‌تر منتقل شود. انگلیس قصد دارد 4هزار افغان را هم که با این کشور طی 2دهه گذشته کار کرده‌اند همراه دیپلمات‌ها و اتباعش خارج کند.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
نبرد الجزایر با آتش


روزنامه العربی الجدید گزارش نخست خود را به فاجعه زیستی آتش‌سوزی‌های بزرگ در الجزایر اختصاص داده است. دولت این کشور به‌دلیل محدودیت امکانات در مقابله با آتش‌سوزی‌هایی که از روز دوشنبه هفته گذشته آغاز شده موفقیت چندانی نداشته است‌. تلفات این بحران زیستی تا‌کنون از مرز ۷۰کشته عبور کرده است. گرمایش زمین، علت اصلی آتش‌سوزی جنگل‌ها در الجزایر، ترکیه، سوریه و... عنوان شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید